| |
|
|
 |
Dolní úsek Tavroposu je opravdu jen pohodová projížďka.
|
| |
Už večer padlo rozhodnutí – soutěska se nepojede, 220 kilometrů na objíždění je příliš. Volíme
ale jinou možnost, cíl první etapy ( soutěsky ) může být zároveň start pro dolní úsek Tavroposu 12 km WW-II.
Je zde na mapách neznačený most mezi Dafni a Domiani. Do Dafni (pravý břeh) lze dojet po
asfaltce.( Která k našemu překvapení pokračovala dalších asi 7-8 kilometrů k vesničce
Mavromata ).
Dolní Tavropos je hezká bezproblémová řeka, po Agrafiotisu popr. Krikellopotamosu (viz dále)
slušný oddycháč. Teče po náplavu širokým údolím, jen místy se přimkne ke skalnatým stráním
a až v závěru se údolí trochu svírá bez toho, že by se zvýšila obtížnost. To jen Vydra je
prý čistotné zvířátko a prý by to nebyla ona, aby se i na této řece nevykoupala. My ostatní
| |
|
|
 |
Užíváme si krásného dne, je to určitě lepší než najezdit auty 220 km okolo 12 km dlouhé soutěsky.
|
| |
tak činíme také, ale až na konci napravo pod železným silničním mostem a bez neoprénu s
mýdlem v ruce.
Následuje přesun do Karpenissi to je největší město celé oblasti, tam snad už ten chleba
seženeme. Cestou však zastavujeme na protaženi a načerpání vody v jakési vesničce. Dříve než
stačíme nasednout přichází Genčr a zve nás na návštěvu místní hospůdky. Na Toníkovu námitku
že tam nestihnem dojet. Odpovídá „nojo ale oni tady pijou frapé“. Nikdo už nic nenamítá
a dál do Karpenissi pokračujeme až po necelé hodince. Zde si dáváme rozchod bohužel bez
udání času návratu a taky jsme se nedohodli kdo bude kupovat ten chleba. Druhé auto odjíždí
dát opravit proraženou gumu, my ostatní se rozprcháváme převážně každý na vlastní pěst.
| |
|
|
 |
Silnice vede podél Karpenissiotisu, to se rozumí, že cesta moc neubíhá.
|
| |
Je zajimavé že dobrá polovina výpravy se na závěr schází v hospodě. Snažíme se ochutnat
místní speciality. Já jsem si dal něco jako bramborový karbanátek bylo v tom i trochu
nějaké rybiny, docela dobrý. Jak se to ale jmenovalo to už nevím. Ostatní měli převážně
krevety a choriatiky, což je míchaný zeleninový salát se sýrem, zalitý olivovým olejem.
Samozřejmě že vše jsme zapili pivem, to ale zde snad ani místní nemají a tak jsme museli
vzít za vděk Amstelem. Originálnější by bylo asi víno, jsme snad ale Češi né.
Už v hospodě jsem se od Jéňi dozvěděl, že máme auto plné chleba, holt ta domluva, alespoň
že ten sraz u auta vyšel docela dobře a můžeme vyrazit na soutok Krikellopotamosu a
Karpenissiotisu. Silnice z Karpenissi vede podél Karpenissiotisu, to se rozumí, že cesta
| |
|
|
 |
Večer si děláme velký oheň, dřeva je tu dost a nálada taky výborná.
|
| |
moc neubíhá, neboť se neustále zastavuje a prohlíží. Odhaduji to na takových 6 kilometrů
nepřetržitých WW tři - čtyři a to ještě není všechno vidět. No uvidíme, má to výhodu, že
silnice neustále kopíruje řeku i když ne všade se dá dostat na silnici, s pomocí házeček
by se to snad ale dalo.
Dole na soutoku s Krikellopotamosem je místo k táboření dost nepěkné, nikde ani travička,
jen udusaný mlat a všude industriální odpad jako pásy od buldozéru a podobně. Stan musíme
postavit pomocí velkých kamenů nejde zde zarazit jediný kolík.
No jsme tady a nikam jinam
už nepojedeme, jdu se raději podívat na místo pod mostem, je zde, asi ze stavby mostu v
levé části řeky podemletá betonová deska, která tvoří ošklivý sifon a vpravo zase trčí
betonářské dráty. No asi to tu zítra přetáhnu, tady nemá cenu nic riskovat.
Večer si děláme velký oheň, dřeva je tu dost a nálada u ohně taky výborná.