| |
|
|
|
Struma zde v celé své šířce překonává víc jak 100m dlouhou peřej která končí
dvěma mohutnými válci v ostré zatáčce pod skálou.
|
| |
Poslední dny je velké vedro, sníh v Pirinu i Rile taje o sto šest. Když se po ránu blížíme
k soutěsce na Strumě pod Krupnikem. Sledujeme pohledem z auta že se řeka sotva vejde do břehů.
Struma se ve velkých vlnách divoce válí i soutěskou. Při pomyšlení že by se na této rychlé a
vodnaté řece něco nepovedlo trochu i zamrazí.
Když dorážíme k největší peřeji u tunelu ztrácí
moral většina výpravy. Struma zde v celé své šířce překonává víc jak 100m dlouhou peřej která končí
dvěma mohutnými válci v ostré zatáčce pod skálou. Průjezd je sice čitelný a snad i reálný, chtělo
by to ovšem bezchybný výkon v celé peřeji a rovnou v ní si správně, před válci, najet vnitřek
| |
|
|
|
Chtělo by to ovšem bezchybný výkon v celé peřeji a rovnou najet vnitřek zatáčky,
vyhnout se tak těm největším zvířatům.
|
| |
zatáčky a vyhnout se tak těm největším zvířatům. Navíc ani pod tímto místem není tůňka s kapříky
na vyplavání ale opět takových dobrých 60 – 70 kubíků valících se mezi strmýmí skalnatými břehy.
Okukování je dlouhé, hlavně když né všichni to chtějí vzdát hned s prvním pohledem na řeku. Ovšem
po té když už zůstává jen Tomáš a Jéňa coby zájemci o zdolání tohoto úseku ač se taky netváří až
tak úplně přesvědčeně a nadšeně je rozhodnuto že nasedneme na prvním vhodném místě pod touto peřejí.
První kilometry jsou docela zajímavé, hned po několika zatáčkách řeky přicházejí úseky kdy se
Struma někde zvedá do víc jak metrových vln. To vše aniž by řeka překonávala nějaké balvany
| |
|
|
|
Nasedáme až pod peřejí. První kilometry jsou docela zajímavé, přicházejí úseky kdy se
Struma někde zvedá do víc jak metrových vln.
|
| |
či prahy. Vše je tak bez jakýchkoli záludností a válců. Při té síle kterou nám zde dává řeka najevo
jsem jen rád že jsme nahoře vyměkli.
Po zdolání asi tří až čtyř kilometru řeky a zároveň i zhruba pěti úseků kdy se takto krásně pohoupeme
se Struma definitivně uvolní ze sevření skalnaté soutěsky a další dlouhé kilometry následuje jen nudná
plavba po sice rychlé ale klidné hadině. Silnice daleko a most žádný. Nakonec dojedeme až do Sandanski
(24 km za necelé tři hodiny včetně pauz na nohy pivo atd.).
Po této v závěru sice vyčerpávající plavbě v téměř neúnosném vedru není ani příliš velký hlad, přesto
se nám zde opět daří restauraci, u přilehlé silnice, nejen dokonale vyjíst ale i vypít.
Odpoledne ještě zastavujeme na nákup je to jedna z posledních možností nakoupit ty blbosti co se vozej
z cest domů.
|
Vše je bez jakýchkoli záludností a válců. Při té síle kterou nám zde dává řeka najevo
jsem nakonec rád že jsme nahoře vyměkli.
|
|
|
Další dlouhé kilometry následuje jen nudná
plavba po sice rychlé ale klidné hadině.
|
|
Krom nákupu všech těch nesmyslů nakupujeme i lahvinky rakie, vodky a samozřejmě i zagorku
| |
|
|
|
Vyjíždíme hlubokým údolím Blagoevgradské Bystrice až do 1100 m.n.m. abychom se vyspali v
příjemném chládku.
|
| |
k večernímu ohni.
Avšak jen myšlenka trávit v podmínkách neumdlévajícího vedra celý večer je nepředstavitelná. Vyjíždíme
proto hlubokým údolím Blagoevgradské Bystrice až do 1100 m.n.m. abychom se vyspali v příjemném chládku.
Už v autě během cesty podél řeky nás Vašek varuje abychom si do rána nacvičili výmyk v kajaku okolo padlého
stromu. Dobrá rada má dvě chyby - za prvé po provedení tohoto cviku se opět nacházíme ve stejné pozici,
(v kajaku a nad stromem). Za druhé během této a další diskuse, konající se v kulise nedaleko hučící až
řvoucí říčky, silně ochabuje zájem o splutí. - ráno jedeme nakonec jen v pěti.
Struma - GPS souřadnice |
Nástup - začátek soutěsky |
N 41° 50' 37" |
E 23° 8' 53" |
přibližně |
Peřej WW IV+ |
N 41° 47' 26" |
E 23° 9' 39" |
přibližně |
Nástup - starý obloukový most |
N 41° 45' 50" |
E 23° 9' 18" |
přibližně |
Kresna - vhodný konec plavby |
N 41° 43' 8" |
E 23° 9' 34" |
přibližně |
Konec - Sandanski |
N 41° 32' 24" |
E 23° 14' 23" |
přibližně |
večerní tábořiště u Blag. Bistrice |
N 42 02 31.3 |
E 23 17 39.6 |
1029 m.n.m. |