Mizunka  

 

 

Úsek:             

 

Sjízdnost:      Duben - květen

 

 Popis:            Charakter asi bude podobný sousední Sviče, viděli jsme dva skalnaté prahy (jeden je vidět z mostu v Mizuni). Končit se vyplatí nejpozději u mostu ve Starij Mizuň.

Převážnou část toku na fotomapě překrývá mrak, z toho co je vidět tak to vypadá že ze štěrkového náplavu občas vystupují skalní žebra a střídají se s balvanitými peřejemi. Pravděpodobně stejný charakter jako sousední Sviča.

 

Přístup:         Silnice do údolí je špatná, skoro nesjízdná pro mikrobus s vlekem. Vyjeli jsme nad Novyj Mizuňk železničnímu přejezdu a radši zatábořili a pak se vrátili. Asi by šlo vyjet nahoru Karpatskym tramvajem, který vozí lesní dělníky nahoru do údolí. O víkendu jezdí asi i jako atrakce a ve všední dny s dělníky.

                       V  údolí říčky Myzunka funguje lesní železnice http://www.karpaty.net/zeleznice/vyhoda.htm (po povodni 2008???) kde je možné oficielně (E-mailem) sjednat výletní vlak s otevřenými vozy. Silnice překonává brod, jinak nevypadá až tak strašně?

 

 

Informace pouze ze satelitni fotomapy !!!!

 

GPS  Kilometráž

 

+48° 53' 18.33", +23° 46' 44.13"      Brod přes pravostraný přítok – pravděpodobně neprůjezdný – Výše proti proudu zakrývá výhled oblačnost.

         200 m

+48° 53' 17.54", +23° 46' 53.69"      Odbočení cesty k řece – Začátek plavby

         400 m

+48° 53' 17.97", +23° 47' 13.76"      Potrubní most + Jez s válcem

         1,2 km

+48° 53' 3.35", +23° 48' 5.59"          Začátek peřeje (viz obr. č.1)

            3,8 km

+48° 53' 55.51", +23° 50' 23.19"      Silniční most – Nový Mizun

         3,4 km

+48° 55' 0.38", +23° 52' 29.82"        Silniční most – Starý Mizun - dál pokračují skalní žebra ale řeka se dost rozlévá – Odbočení k mostu +48° 55' 28.56", +23° 52' 33.89"

         2,2 km

+48° 55' 35.92", +23° 53' 42.26"      Silniční most – Konec plavby

 

 

 

Obrázek č. 1

 

Údolí Mizumky