Mizunka
Úsek:
Sjízdnost: Duben - květen
Popis: Charakter asi bude podobný
sousední Sviče, viděli jsme dva skalnaté prahy (jeden
je vidět z mostu v Mizuni). Končit se
vyplatí nejpozději u mostu ve Starij Mizuň.
Převážnou část toku
na fotomapě překrývá mrak, z toho co je vidět
tak to vypadá že ze štěrkového náplavu občas vystupují
skalní žebra a střídají se s balvanitými peřejemi. Pravděpodobně stejný
charakter jako sousední Sviča.
Přístup: Silnice do údolí je špatná, skoro nesjízdná
pro mikrobus s vlekem. Vyjeli jsme nad Novyj Mizuňk železničnímu přejezdu a radši zatábořili
a pak se vrátili. Asi by šlo vyjet nahoru Karpatskym tramvajem, který vozí lesní dělníky nahoru do údolí. O
víkendu jezdí asi i jako atrakce a ve všední dny s dělníky.
V údolí říčky Myzunka funguje lesní železnice http://www.karpaty.net/zeleznice/vyhoda.htm
(po povodni 2008???) kde je možné oficielně (E-mailem) sjednat výletní vlak
s otevřenými vozy. Silnice překonává brod, jinak nevypadá až tak strašně?
Informace pouze ze satelitni
fotomapy !!!!
GPS
Kilometráž
+48°
53' 18.33", +23° 46' 44.13" Brod
přes pravostraný přítok – pravděpodobně neprůjezdný –
Výše proti proudu zakrývá výhled oblačnost.
+48° 53'
17.54", +23° 46' 53.69" Odbočení
cesty k řece – Začátek plavby
+48°
53' 17.97", +23° 47' 13.76" Potrubní
most + Jez s válcem
+48° 53' 3.35", +23° 48' 5.59" Začátek
peřeje (viz obr. č.1)
+48°
53' 55.51", +23° 50' 23.19" Silniční most – Nový Mizun
+48°
55' 0.38", +23° 52' 29.82" Silniční
most – Starý Mizun
- dál pokračují skalní žebra ale řeka se dost rozlévá – Odbočení k mostu
+48° 55' 28.56", +23° 52' 33.89"
+48°
55' 35.92", +23° 53' 42.26" Silniční
most – Konec plavby
Obrázek č. 1
Údolí Mizumky