Latorica 

      

 

Úsek horní:             Nížní Vorotaústí Žděněvky  10km  WW II – III

Sjizdnost:                Březen - duben

 

Úsek střední:          ústí Žděněvky - Svaljava  30km  WW I - II

Sjizdnost:                Březen - květen

 

Úsek dolní:             Svaljava státní hranice  90km  ZW – WW I

Sjizdnost:                Celoročně

 

Popis:                     V celé své délce až po Svaljavu teče řeka v kamenitém řečišti, spád řeky není nijak vyjimečný a obtížnost tak dosahuje max. WW II

Pod městem Mukačevo Latorice meandruje naprostou rovinou, kde je často uměle napřímena a regulována. Přístup k řece je tak možný jen na několika málo místech.

 

Přístup:                   Asfaltová silnice podél celého toku. Ve spodním úseku pod městem Mukačevem je přistup k řece jen vyjimečně.

 

 

 

GPS  kilometráž

 

+48° 46' 13.85", +23° 5' 45.26"      Nižní Vorota

         2,5 km

+48° 45' 10.58", +23° 5' 36.23"        Silniční most – hlavní silnice

         1,5 km

+48° 45' 6.01", +23° 4' 30.64"          Silniční most

         800 m

+48° 45' 18.18", +23° 4' 1.50"          Silniční most

         900 m

+48° 45' 21.39", +23° 3' 19.79"        Silniční most

         1 km

+48° 45' 6.39", +23° 2' 44.43"          Silniční most

         600 m

+48° 45' 5.07", +23° 2' 20.31"          Silniční most +150m další most

         1,2 km

+48° 45' 16.84", +23° 1' 28.69"        Silniční most

         1,2 km

+48° 45' 0.39", +23° 0' 45.25"          zprava ústí Žděněvka +20m silniční most – místní cesta - Pidpolozzia

         3,5 km

+48° 43' 49.06", +23° 2' 43.04"        Cesta k řece před najezdem na hlavní silnici

         2 km

+48° 42' 53.26", +23° 3' 0.96"          Silniční most – hlavní silnice +100m Motorest

         2,5 km

+48° 41' 38.04", +23° 2' 28.80"        Silniční most – hlavní silnice

         850 m

+48° 41' 14.53", +23° 2' 33.51"        Silniční most – hlavní silnice

         600 m

+48° 41' 2.54", +23° 2' 51.94"          Silniční most – hlavní silnice

         3,7 km

+48° 39' 12.86", +23° 3' 26.74"        Silniční most – hlavní silnice

         3 km

+48° 37' 54.08", +23° 2' 50.32"        Silniční most – hlavní silnice

         2,3 km

+48° 37' 27.97", +23° 3' 1.75"          Silniční most – hlavní silnice

         2,7 km

+48° 36' 20.68", +23° 2' 58.89"        Silniční most – hlavní silnice

         0,5 km

+48° 36' 13.17", +23° 2' 40.16"        Tábořiště +100m silniční most – hlavní silnice

         5 km

+48° 33' 41.92", +23° 1' 32.61"        Silniční most – místní cesta - Nelipyno

         4 km

+48° 33' 12.39", +22° 58' 49.46"      Silniční most – Svaljava

         8,5 km

+48° 31' 55.29", +22° 53' 20.54"      Silniční most

         600 m

+48° 31' 34.12", +22° 53' 16.50"      Železniční most

         6 km

+48° 29' 11.56", +22° 50' 23.64"      Silniční most – Chynadiovo

         7 km

+48° 27' 32.37", +22° 45' 49.60"      Silniční most – Chynadiovo +200m železniční most

         11 km

+48° 26' 56.30", +22° 43' 33.11"      Silniční most – Mukačevo

         1 km

+48° 26' 37.94", +22° 42' 59.08"      Silniční most – Mukačevo

         2,5 km

+48° 26' 14.62", +22° 41' 18.14"      Silniční most – Mukačevo

         15 km

+48° 26' 27.64", +22° 32' 36.66"      Silniční most  - před 2 km začal regulovaný tok

         21 km

+48° 28' 7.15", +22° 18' 42.38"        Silniční most

         15 km

+48° 26' 52.92", +22° 8' 29.97"      Hranice Ukrajina  - Slovensko

 

 

 

SK Fortuna Kolín   2.5. 2006

 

Teď jsme v údolí Latorice a tak je proto rozhodnuto že si sjedem asi 10km vody. Řidiči se mezitím vydají s Peagotem hledat nějakou opravnu, kde by byli schopni sehnat a vyměnit ložisko v kole, jak Toník odhaduje rozsah poškození. Během převlékání se ale plány mění, neb nevíme kdy se auta vrátí a je v nich vše co potřebujeme, proto na nás ještě počkají než dojedem a opravna se bude shánět až pak.

Důkladně ještě přepočítáváme mosty hlavní silnice, abychom se sešli pod tím správným, mělo by jich být sedm.

Když vyplouváme, je asi půl třetí. Řeka teče v docela sevřeném údolí jehož stráně jsou porostlé listnatým lesem, řečiště je kamenité s obtížností asi WW I s dost častými prahy které ale nepřesahují WW II. To však nebrání tomu aby se hned na prvním z nich Jirka prásknul. Jinak plavba ubíhá v poklidu spíš přemýšlíme co bude s autem. Pár Tranzitů jsme tady viděli, tak by to snad mohlo dopadnout líp než minule kdy jsme museli odtáhnout ARONA, až do Slovenských Michalovců (nějakých 250 km). Vyhlídky nijak růžové.            

Po příjezdu pod sedmý most tu skutečně nacházíme auta i s kamarády a opravdu málem sedáme na zadek, jak deklaruje Toníček, neboť zde stojí už všechny naše stany. Urychleně překládáme vše potřebné (tedy skoro všechno) z aut do stanů a kluci odjíždí s Peagotem do Svaljavy.