Latorica
Úsek horní: Nížní Vorota – ústí Žděněvky 10km WW II – III
Sjizdnost: Březen - duben
Úsek střední: ústí Žděněvky - Svaljava 30km WW
I - II
Sjizdnost: Březen - květen
Úsek dolní: Svaljava –
státní hranice 90km ZW
– WW I
Sjizdnost: Celoročně
Popis: V celé své délce až po
Svaljavu teče řeka v kamenitém řečišti, spád řeky není nijak vyjimečný a
obtížnost tak dosahuje max. WW II
Pod městem Mukačevo Latorice meandruje naprostou
rovinou, kde je často uměle napřímena a regulována. Přístup k řece je tak
možný jen na několika málo místech.
Přístup: Asfaltová silnice podél celého toku.
Ve spodním úseku pod městem Mukačevem
je přistup k řece jen vyjimečně.
GPS
kilometráž
+48° 46'
13.85", +23° 5' 45.26" Nižní Vorota
+48° 45' 10.58",
+23° 5' 36.23" Silniční most – hlavní silnice
+48° 45' 6.01",
+23° 4' 30.64" Silniční most
+48° 45'
18.18", +23° 4' 1.50" Silniční most
+48° 45'
21.39", +23° 3' 19.79" Silniční most
+48° 45' 6.39",
+23° 2' 44.43" Silniční most
+48° 45' 5.07",
+23° 2' 20.31" Silniční most +150m další most
+48° 45'
16.84", +23° 1' 28.69" Silniční most
+48° 45' 0.39",
+23° 0' 45.25" zprava ústí Žděněvka +20m silniční
most – místní cesta - Pidpolozzia
+48° 43' 49.06",
+23° 2' 43.04" Cesta k řece před najezdem na
hlavní silnici
+48° 42'
53.26", +23° 3' 0.96" Silniční most – hlavní silnice +100m
Motorest
+48° 41'
38.04", +23° 2' 28.80" Silniční
most – hlavní silnice
+48° 41'
14.53", +23° 2' 33.51" Silniční
most – hlavní silnice
+48° 41' 2.54",
+23° 2' 51.94" Silniční most
– hlavní silnice
+48° 39'
12.86", +23° 3' 26.74" Silniční
most – hlavní silnice
+48° 37'
54.08", +23° 2' 50.32" Silniční
most – hlavní silnice
+48° 37'
27.97", +23° 3' 1.75" Silniční
most – hlavní silnice
+48° 36'
20.68", +23° 2' 58.89" Silniční
most – hlavní silnice
+48° 36'
13.17", +23° 2' 40.16" Tábořiště
+100m silniční most – hlavní silnice
+48° 33'
41.92", +23° 1' 32.61" Silniční
most – místní cesta - Nelipyno
+48° 33'
12.39", +22° 58' 49.46" Silniční most – Svaljava
+48° 31'
55.29", +22° 53' 20.54" Silniční most
+48° 31'
34.12", +22° 53' 16.50" Železniční
most
+48° 29'
11.56", +22° 50' 23.64" Silniční
most – Chynadiovo
+48° 27'
32.37", +22° 45' 49.60" Silniční
most – Chynadiovo +200m železniční
most
+48° 26'
56.30", +22° 43' 33.11" Silniční
most – Mukačevo
+48° 26'
37.94", +22° 42' 59.08" Silniční
most – Mukačevo
+48° 26' 14.62",
+22° 41' 18.14" Silniční most – Mukačevo
+48° 26'
27.64", +22° 32' 36.66" Silniční
most - před
+48° 28' 7.15",
+22° 18' 42.38" Silniční most
+48° 26' 52.92", +22° 8' 29.97" Hranice Ukrajina - Slovensko
SK Fortuna Kolín
2.5. 2006
Teď jsme v
údolí Latorice a tak je proto rozhodnuto že si sjedem asi 10km vody. Řidiči se
mezitím vydají s Peagotem hledat nějakou opravnu, kde by byli schopni sehnat a vyměnit
ložisko v kole, jak Toník odhaduje rozsah poškození. Během převlékání se ale
plány mění, neb nevíme kdy se auta vrátí a je v nich vše co potřebujeme, proto
na nás ještě počkají než dojedem a opravna se bude shánět až pak.
Důkladně
ještě přepočítáváme mosty hlavní silnice, abychom se sešli pod tím správným,
mělo by jich být sedm.
Když
vyplouváme, je asi půl třetí. Řeka teče v docela sevřeném údolí jehož stráně
jsou porostlé listnatým lesem, řečiště je kamenité s obtížností asi WW I s dost
častými prahy které ale nepřesahují WW II. To však nebrání tomu aby se hned na
prvním z nich Jirka prásknul. Jinak plavba ubíhá v poklidu spíš přemýšlíme co
bude s autem. Pár Tranzitů jsme tady viděli, tak by to snad mohlo dopadnout líp
než minule kdy jsme museli odtáhnout ARONA, až do Slovenských Michalovců
(nějakých
Po příjezdu
pod sedmý most tu skutečně nacházíme auta i s kamarády a opravdu málem sedáme
na zadek, jak deklaruje Toníček, neboť zde stojí už všechny naše stany. Urychleně
překládáme vše potřebné (tedy skoro všechno) z aut do stanů a kluci odjíždí s
Peagotem do Svaljavy.