Radika
Úsek
horní: Po soutok s Mavrovskou řekou - 5 km WW III - IV
střední: Mavrovská řeka – Boletin 15 km WW III - IV
spodní: Boletin - vzdutí přehrady 18 km WW II – III (III+)
Sjízdnost: Duben, květen
Popis: V roce 1975 se zde jelo MS ve sjezdu na divoké vodě: „Radika, jejíž zvrásněné koryto živila voda z přehrady, připravila sjezdařům horké chvilky. Mnozí vodáci si neklidně prohlíželi složité úseky, napěněné kaskády a ohromné schody. Kdo si trať podél břehu neprošel, většinou své naděje utopil už při oficiálním tréninku.“, tolik dobový komentář. O obtížnosti řeky svědčí i to, že závod nedokončil ani takový borec, jakým byl Petr Sodomka …
splutí je dobré domluvit několik dní předem na infocentru NP Mavrovo (je v Mavrovi Anovi): tel. 0038978495592 Mobile, 0038942489425, 0038942489019, 0038942489505, infopoint@npmavrovo.org.mk, http://www.npmavrovo.org.mk
.
Přístup: Asfaltová hlavní silnice podél většiny toku, jen 5km po začátku vedlejší cesta.
Rozbor satelitní fotomapy
+41° 45' 36.61", +20° 40' 11.34" Silniční most-vedlejší cesta, k dalšímu mostu otížnost WW III - IV
2 km
+41° 44' 41.80", +20° 40' 36.92" Silniční most-vedlejší cesta, Nicpur 0,5km vpravo k dalšímu mostu WW II -III
1,6 km
+41° 43' 55.61", +20° 40' 13.44" Možné tábořiště k dalšímu mostu WW II -III
1,5 km
+41° 43' 13.06", +20° 40' 5.46" Silniční most-hlavní silnice, zprava ústí „Mavrovská řeka“, +41° 41' 51.55", +20° 44' 48.33" = Hráz přehrady Mavrovo Pod hrazí je sucho voda je vidět až na soutoku s Radikou po 8km, Od tohoto místa obtížnost WW III
1,4 km
+41° 42' 45.49", +20° 39' 26.36" Pěší lávka-most, - (asi) motorest vlevo, k dalšímu mostu WW II (III)
1 km
+41° 42' 27.67", +20° 39' 1.54" Silniční most = odbočka vpravo do hor, k dalšímu mostu WW II
1 km
+41° 41' 57.69", +20° 38' 51.48" Silniční most-hlavní silnice, k dalšímu mostu WW II -III
1,1 km
+41° 41' 26.37", +20° 38' 57.30" Silniční most, Sence 1.5km vlevo – následuje úsek s vyšší obtížností tak WW III - IV
6,4 km
+41° 39' 51.36", +20° 36' 1.38" Ústí zprava „Žirovnica“ = Konec náročnějších peřejí, dále až přehradě WW II - III (III+)
0,5 km
+41° 39' 37.92", +20° 35' 59.16" Silniční most-hlavní silnice, Boletin
2,3 km
+41° 38' 26.57", +20° 36' 8.49" Peřej délka 100m, obtížnost WW III+
0,7 km
+41° 38' 5.21", +20° 36' 17.74" Možné tábořiště, (otevřené k silnici)
1,4 km
+41° 37' 25.28", +20° 36' 22.33" Pěší lávka-most, Manastir sv. Jovan Bigorski 1km vlevo
1,9 km
+41° 36' 29.49", +20° 36' 30.78" Silniční most-hlavní silnice Rostuše 1km vpravo
2,8 km
+41° 35' 22.48", +20° 37' 16.21" Silniční most, Jance vlevo, Adzievci 1km vpravo
3 km
+41° 34' 11.87", +20° 37' 2.45" Silniční most, průmyslové budovy vpravo i vlevo
2,2 km
+41° 33' 14.93", +20° 36' 58.90" Silniční most, Skundrinje 2km vpravo
0,5 km
+41° 33' 2.10", +20° 36' 49.24" Ústí zleva „Mala reka“
1,5 km
+41° 32' 38.98", +20° 35' 57.25" Silniční most, možný konec plavby
2 km
+41° 32' 3.85", +20° 34' 54.47" Silniční most Dolno Kosovrasti začátek vzdutí přehrady - konec plavby – termální lázně