Radika 

    

 

Úsek

horní:           Po soutok s Mavrovskou řekou - 5 km  WW III - IV

střední:        Mavrovská řeka Boletin 15 km  WW III - IV

spodní:        Boletin  - vzdutí přehrady 18 km  WW II – III (III+)

 

 

Sjízdnost:   Duben, květen

 

Popis:         V roce 1975 se zde jelo MS ve sjezdu na divoké vodě: „Radika, jejíž zvrásněné koryto živila voda z přehrady, připravila sjezdařům horké chvilky. Mnozí vodáci si neklidně prohlíželi složité úseky, napěněné kaskády a ohromné schody. Kdo si trať podél břehu neprošel, většinou své naděje utopil už při oficiálním tréninku.“, tolik dobový komentář. O obtížnosti řeky svědčí i to, že závod nedokončil ani takový borec, jakým byl Petr Sodomka …

                     splutí je dobré domluvit několik dní předem na infocentru NP  Mavrovo (je v Mavrovi Anovi): tel. 0038978495592 Mobile, 0038942489425, 0038942489019, 0038942489505, infopoint@npmavrovo.org.mk, http://www.npmavrovo.org.mk

.

 

Přístup:       Asfaltová hlavní silnice podél většiny toku, jen 5km po začátku vedlejší cesta.

 

Rozbor satelitní fotomapy

 

+41° 45' 36.61", +20° 40' 11.34"      Silniční most-vedlejší cesta, k dalšímu mostu otížnost WW III - IV

            2 km

+41° 44' 41.80", +20° 40' 36.92"      Silniční most-vedlejší cesta, Nicpur 0,5km vpravo k dalšímu mostu WW II -III

            1,6 km

+41° 43' 55.61", +20° 40' 13.44"      Možné tábořiště k dalšímu mostu WW II -III

            1,5 km

+41° 43' 13.06", +20° 40' 5.46"        Silniční most-hlavní silnice, zprava ústí „Mavrovská řeka“,  +41° 41' 51.55", +20° 44' 48.33" = Hráz přehrady Mavrovo Pod hrazí je sucho voda je vidět až na soutoku s Radikou po 8km, Od tohoto místa obtížnost WW III

            1,4 km

+41° 42' 45.49", +20° 39' 26.36"      Pěší lávka-most, - (asi) motorest vlevo, k dalšímu mostu WW II (III)

            1 km

+41° 42' 27.67", +20° 39' 1.54"        Silniční most = odbočka vpravo do hor, k dalšímu mostu WW II

            1 km

+41° 41' 57.69", +20° 38' 51.48"      Silniční most-hlavní silnice, k dalšímu mostu WW II -III

            1,1 km

+41° 41' 26.37", +20° 38' 57.30"      Silniční most, Sence 1.5km vlevo – následuje úsek s vyšší obtížností tak WW III - IV

            6,4 km

+41° 39' 51.36", +20° 36' 1.38"        Ústí zprava „Žirovnica“ = Konec náročnějších peřejí, dále až přehradě WW II - III (III+)  

            0,5 km

+41° 39' 37.92", +20° 35' 59.16"      Silniční most-hlavní silnice, Boletin

            2,3 km

+41° 38' 26.57", +20° 36' 8.49"        Peřej délka 100m, obtížnost WW III+

            0,7 km

+41° 38' 5.21", +20° 36' 17.74"        Možné tábořiště, (otevřené k silnici)

            1,4 km

+41° 37' 25.28", +20° 36' 22.33"      Pěší lávka-most, Manastir sv. Jovan Bigorski 1km vlevo

            1,9 km

+41° 36' 29.49", +20° 36' 30.78"      Silniční most-hlavní silnice Rostuše 1km vpravo

            2,8 km

+41° 35' 22.48", +20° 37' 16.21"      Silniční most, Jance vlevo, Adzievci 1km vpravo

            3 km

+41° 34' 11.87", +20° 37' 2.45"        Silniční most, průmyslové budovy vpravo i vlevo

            2,2 km

+41° 33' 14.93", +20° 36' 58.90"      Silniční most, Skundrinje 2km vpravo

            0,5 km

+41° 33' 2.10", +20° 36' 49.24"        Ústí zleva „Mala reka“

            1,5 km

+41° 32' 38.98", +20° 35' 57.25"      Silniční most, možný konec plavby

            2 km

+41° 32' 3.85", +20° 34' 54.47"        Silniční most Dolno Kosovrasti začátek vzdutí přehrady - konec plavby – termální lázně