Pčinja
Úsek
horní: Vizijana - Sveti Ilja
soutěska horní: Sveti
Ilja – Pčinja
střední tok: Pčinja
- Badar
soutěska spodní: Badar
– ústí do Vardaru
Sjízdnost: Duben, květen
Popis: Na řece jsou zajimavé především dvě soutěsky.
První začíná u silničního mostu nedaleko poutního místa Sveti Ilja, jedná
se o nenáročnou plavbu
v sevřeném údolí WW I. Druhá soutěska, která začíná v Katlanovu je o poznání náročnější a zajimavější WW II,
po jejím splutí je však nutné pokračovat ještě 13km po Vardaru až do Basina Sela WW II (IV).
.
Přístup: Spolehlivý přístup k řece je
jen na místech kde je vyznačena hlavní silnice nebo ve větších městech. Po celé
délce toku je vždy poblíž nějaká cesta (krom soutěsek) ovšem s nazaručenou
kvalitou.
Rozbor satelitní fotomapy
+42° 7' 49.35",
+21° 51' 48.45" Železniční
most bez železnice (využívaný auty) Vizijana
+ restaurace „Fratelis“ vpravo, + 350m peřejnatý úsek
v délce 150m ????
+42° 7' 14.82",
+21° 50' 35.03" Soutok Pčinje
a Krive (nepřístupný auty)
+42° 6' 48.45",
+21° 49' 54.43" Jez nebo
balvanitý stupeň
+42° 5' 14.87",
+21° 47' 35.21" Velký jez bez
propusti
+42° 4' 52.20",
+21° 46' 36.14" Silniční
most-hlavní silnice, možná tábořiště v úseku po proudu od mostu, Sveti
Ilja 3km vlevo (+42°
4' 31.97", +21° 48' 16.87"), Následuje uzavřená nepřístupná soutěska, o obtížnosti WW-I
+42° 2' 22.92",
+21° 45' 11.63" Silniční
most-hlavní silnice, Pčinja vpravo i
vlevo
+42° 1' 13.14",
+21° 43' 45.88" Říční brod, Studena Bara vpravo
+41° 58'
45.85", +21° 43' 7.51" Silniční
most-vedlejší cesta, - Gorno Konjari
vlevo
+41° 57'
46.71", +21° 43' 3.24" Silniční
most-vedlejší cesta, - Sredno Konjari
+ 200m vlevo
+41° 56'
31.61", +21° 42' 19.29" Silniční
most-vedlejší cesta, - Dolno Konjari
vlevo
+41° 53'
39.33", +21° 41' 9.11" Dálniční
most - M1/E75 Vales-Skopje,
- Katlanovo vpravo
150m
+41° 53'
31.89", +21° 41' 3.66" Kamenný
stupeň + Silniční most-vedlejší cesta - Katlanovo
vpravo
150m
+41° 53'
25.54", +21° 40' 54.01" Dálniční
most - M1/E75 Skopje-Vales,
- Katlanovo vpravo
+41° 53'
25.54", +21° 40' 54.01" Silniční
most-vedlejší cesta
+41° 51'
48.29", +21° 41' 30.66" Silniční
most-vedlejší cesta, Badar 1km vpravo
+41° 49' 8.05",
+21° 40' 21.57" ústí do
Vardaru (neřístupné auty)
+41° 46'
43.81", +21° 43' 2.41" Peřej WW IV+ délka asi 80m orientační bod – portál železničního tunelu na
pravé straně -50m, přenášení po levé straně bez obtíží.
+41° 44'
30.81", +21° 45' 36.04" Silniční
most-vedlejší cesta, Basino Selo vpravo i vlevo – první vhodné místo
k ukončení plavby.