Pčinja      
Úsek
horní:                       Vizijana - Sveti Ilja  
soutěska horní:      Sveti
Ilja – Pčinja 
střední tok:             Pčinja 
- Badar 
soutěska spodní:   Badar
– ústí do Vardaru 
Sjízdnost:    Duben, květen
Popis:           Na řece jsou zajimavé především dvě soutěsky.
První začíná u silničního mostu nedaleko poutního místa Sveti Ilja, jedná
se o nenáročnou plavbu
v sevřeném údolí WW I. Druhá soutěska, která začíná v Katlanovu  je o poznání náročnější a zajimavější WW II,
po jejím splutí je však nutné pokračovat ještě 13km po Vardaru až do Basina Sela WW II (IV).
.
Přístup:       Spolehlivý přístup k řece je
jen na místech kde je vyznačena hlavní silnice nebo ve větších městech. Po celé
délce toku je vždy poblíž nějaká cesta (krom soutěsek) ovšem s nazaručenou
kvalitou.
Rozbor satelitní fotomapy 
+42° 7' 49.35",
+21° 51' 48.45"        Železniční
most bez železnice (využívaný auty) Vizijana
+ restaurace „Fratelis“ vpravo, + 350m peřejnatý úsek
v délce 150m ????
+42° 7' 14.82",
+21° 50' 35.03"        Soutok Pčinje
a Krive (nepřístupný auty)
+42° 6' 48.45",
+21° 49' 54.43"        Jez nebo
balvanitý stupeň 
+42° 5' 14.87",
+21° 47' 35.21"        Velký jez bez
propusti
+42° 4' 52.20",
+21° 46' 36.14"        Silniční
most-hlavní silnice, možná tábořiště v úseku po proudu od  mostu, Sveti
Ilja 3km vlevo (+42°
4' 31.97", +21° 48' 16.87"), Následuje uzavřená nepřístupná soutěska, o obtížnosti WW-I
+42° 2' 22.92",
+21° 45' 11.63"        Silniční
most-hlavní silnice, Pčinja vpravo i
vlevo
+42° 1' 13.14",
+21° 43' 45.88"        Říční brod, Studena Bara vpravo
+41° 58'
45.85", +21° 43' 7.51"        Silniční
most-vedlejší cesta, - Gorno Konjari
vlevo
+41° 57'
46.71", +21° 43' 3.24"        Silniční
most-vedlejší cesta, - Sredno Konjari
+ 200m vlevo
+41° 56'
31.61", +21° 42' 19.29"      Silniční
most-vedlejší cesta, - Dolno Konjari
vlevo
+41° 53'
39.33", +21° 41' 9.11"        Dálniční
most - M1/E75 Vales-Skopje,
- Katlanovo vpravo
150m
+41° 53'
31.89", +21° 41' 3.66"        Kamenný
stupeň + Silniční most-vedlejší cesta - Katlanovo
vpravo
150m
+41° 53'
25.54", +21° 40' 54.01"      Dálniční
most - M1/E75 Skopje-Vales,
- Katlanovo vpravo
+41° 53'
25.54", +21° 40' 54.01"      Silniční
most-vedlejší cesta
+41° 51'
48.29", +21° 41' 30.66"      Silniční
most-vedlejší cesta, Badar 1km vpravo
+41° 49' 8.05",
+21° 40' 21.57"        ústí do
Vardaru (neřístupné auty) 
+41° 46'
43.81", +21° 43' 2.41"        Peřej WW IV+ délka asi 80m  orientační bod – portál železničního tunelu na
pravé straně -50m, přenášení po levé straně bez obtíží. 
+41° 44'
30.81", +21° 45' 36.04"      Silniční
most-vedlejší cesta, Basino Selo vpravo i vlevo – první vhodné místo
k ukončení plavby.