Pčinja     

 

Úsek

horní:                       Vizijana - Sveti Ilja  7 km  WW I (II)

soutěska horní:      Sveti Ilja Pčinja 7 km  WW I (II)

střední tok:             Pčinja  - Badar 23 km  ZW – WW I

soutěska spodní:   Badar ústí do Vardaru 7 km  WW II (III), nutné pokračování po Vardaru 13km WW II (IV)

 

 

Sjízdnost:    Duben, květen

 

Popis:           Na řece jsou zajimavé především dvě soutěsky. První začíná u silničního mostu nedaleko poutního místa Sveti Ilja, jedná se o nenáročnou plavbu v sevřeném údolí WW I. Druhá soutěska, která začíná v Katlanovu  je o poznání náročnější a zajimavější WW II, po jejím splutí je však nutné pokračovat ještě 13km po Vardaru až do Basina Sela WW II (IV).

.

Přístup:       Spolehlivý přístup k řece je jen na místech kde je vyznačena hlavní silnice nebo ve větších městech. Po celé délce toku je vždy poblíž nějaká cesta (krom soutěsek) ovšem s nazaručenou kvalitou.

 

Rozbor satelitní fotomapy

 

+42° 7' 49.35", +21° 51' 48.45"        Železniční most bez železnice (využívaný auty) Vizijana + restaurace „Fratelis“ vpravo, + 350m peřejnatý úsek v délce 150m ????

1 km

+42° 7' 14.82", +21° 50' 35.03"        Soutok Pčinje a Krive (nepřístupný auty)

1 km

+42° 6' 48.45", +21° 49' 54.43"        Jez nebo balvanitý stupeň

4 km

+42° 5' 14.87", +21° 47' 35.21"        Velký jez bez propusti

1 km

+42° 4' 52.20", +21° 46' 36.14"        Silniční most-hlavní silnice, možná tábořiště v úseku po proudu od  mostu, Sveti Ilja 3km vlevo (+42° 4' 31.97", +21° 48' 16.87"), Následuje uzavřená nepřístupná soutěska, o obtížnosti WW-I

7 km

+42° 2' 22.92", +21° 45' 11.63"        Silniční most-hlavní silnice, Pčinja vpravo i vlevo

4 km

+42° 1' 13.14", +21° 43' 45.88"        Říční brod, Studena Bara vpravo

5,5 km

+41° 58' 45.85", +21° 43' 7.51"        Silniční most-vedlejší cesta, - Gorno Konjari vlevo

2 km

+41° 57' 46.71", +21° 43' 3.24"        Silniční most-vedlejší cesta, - Sredno Konjari + 200m vlevo

2,6 km

+41° 56' 31.61", +21° 42' 19.29"      Silniční most-vedlejší cesta, - Dolno Konjari vlevo

6,5 km

+41° 53' 39.33", +21° 41' 9.11"        Dálniční most - M1/E75 Vales-Skopje, - Katlanovo vpravo

150m

+41° 53' 31.89", +21° 41' 3.66"        Kamenný stupeň + Silniční most-vedlejší cesta - Katlanovo vpravo

150m

+41° 53' 25.54", +21° 40' 54.01"      Dálniční most - M1/E75 Skopje-Vales, - Katlanovo vpravo

3,2 km

+41° 53' 25.54", +21° 40' 54.01"      Silniční most-vedlejší cesta

1,1 km

+41° 51' 48.29", +21° 41' 30.66"      Silniční most-vedlejší cesta, Badar 1km vpravo

7 km

+41° 49' 8.05", +21° 40' 21.57"        ústí do Vardaru (neřístupné auty)

6 km

+41° 46' 43.81", +21° 43' 2.41"        Peřej WW IV+ délka asi 80m  orientační bod – portál železničního tunelu na pravé straně -50m, přenášení po levé straně bez obtíží.

7 km

+41° 44' 30.81", +21° 45' 36.04"      Silniční most-vedlejší cesta, Basino Selo vpravo i vlevo – první vhodné místo k ukončení plavby.