Valbona
Úsek
Horní: Valbona – silniční most nad Bajram
Curri
Spodní: Silniční most nad Bajram Curri - vzdutí přehrady
Sjízdnost: Většinou celoročně
Nebezpečný úsek: první
most pod Dragobií – druhý silniční most, cca 100metrová soutěska na ř.km. 20.
Popis: Od Valbony k soutěsce před mostem u
Bajram Curri velmi těžká řeka s množstvím kamenů, občas i popadané stromy.
Průběh toku
Přístup: Nový asfalt až k mostu.
Rozbor satelitní fotomapy
+42° 27'
35.44", +19° 55' 30.52" Silniční most - Valbona - začátet
náročného úseku
+42° 25' 9.11",
+20° 0' 18.50" Silniční
most
+42° 24'
45.89", +20° 1' 11.41" Silniční most – začátek velmi těžkého úseku s nesjízdným místem
+42° 23'
29.86", +20° 3' 45.52" Poslední přístup k řece před nesjízdnou soutěskou
+42° 23'
18.33", +20° 4' 22.10" Silniční most - konec soutěsek a
začátek lehčího úseku
+42° 21'
13.92", +20° 5' 43.29" Silniční
most – hlavní silnice
+42° 18'
59.18", +20° 3' 28.64" Silniční
most
+42° 17'
35.23", +20° 1' 34.90" Vzdutí přehrady
Začínáme u mostu silnice z Bajram
Curri do Valbony (pěkný nový asfalt) pod X soutěskou Dragobi. Vody je hodně (na
horách je ještě spousta sněhu), navíc hned pod mostem je několik vydatných
pramenů a za chvíli přitéká zleva velmi vodnatý přítok (sněhová voda; šel by
asi jet, pokud je k němu přístup…) – pak je vody opravdu spousta a má docela
„tah na bránu“. Příjemná rychlá vodnatá WW II. První půlku teče řeka v širokých slepencových soutěskách. Kolem
Bjaram Curri se trochu zklidní (ale stále pěkně teče) a v druhé půlce pod
pískovnami protéká hlubokou „červenou“ soutěskou WW II(III). Končíme na začátku
vzdutí přehrady.